FAQ
Bestellen
Heb ik een account nodig om een online bestelling te plaatsen?
Neen, bij het plaatsen van uw bestelling worden uw gegevens enkel gebruikt en bijgehouden voor levering, facturatie en eventueel de nieuwsbrief.
Hoe kan ik bestellen?
Wanneer je jouw bestelling wenst te plaatsen, dien je enkele stappen te doorlopen voordat we jouw bestelling ontvangen.
STAP 1: levering. Kies in je winkelmandje je favoriete leveringsmethode: thuis of op je werk, of op 1 van onze afhaallocaties. Vervolledig indien nodig je gegevens in de volgende stap.
STAP 2: persoonlijke gegevens. Vul hier jouw persoonlijke gegevens in, zodat we jou kunnen contacteren in verband met uw bestelling.
STAP 3: betaalmethode. Kies een betaalmethode: Bancontact of iDEAL.
STAP 4: Na betaling is uw bestelling succesvol geplaatst.
Heb je de verkeerde band besteld of wil je toch een andere compound of maat?
Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@rgctires.be
Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen? Dan annuleren wij jouw bestelling, zo kan je opnieuw een bestelling plaatsen.
Heb je reeds een verzendbevestiging ontvangen? Dan bespreken we graag de mogelijkheden.
Betalen
Hoe kan ik online betalen?
Ongeacht welke betaalmethode je kiest, kunnen we jouw pakket pas leveren zodra we de betaling ontvangen hebben.
• Betaling met debetkaart: Bancontact
Je kan kiezen om je betaling uit te voeren met je Bancontactkaart (kaartlezer nodig) of via de Bancontact-app.
• Betaling met iDEAL
Deze betaalmethode kan enkel uitgevoerd worden met Nederlandse bankkaarten.
Hoe kan ik een factuur ontvangen als particulier of als bedrijf?
Via email krijgt u steeds een factuur toegestuurd, ongeacht je een bedrijf of particulier bent. Wens je een factuur met BTW-nummer? Dan kan je dit invullen bij stap 1 in het bestelproces - Facturatiegegevens. Selecteer 'Bedrijfsfacturatie' en je kan jouw bedrijfsnaam, ondernemingsnummer en BTW-nummer ingeven.
Leveren
Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?
Levering thuis of op je werk
Momenteel werken we enkel samen met GLS als verzendpartner.
We leveren uitsluitend overdag tussen 8u en 17u van maandag tot vrijdag.
Gelieve contact op te nemen met info@rgctires.be indien een alternatief is gewenst.
Afhaling bij onze locaties
Je kan jouw bestelling gratis ophalen op onze locaties in Beerse en Dilsen-Stokkem.
U wordt na bestelling steeds gecontacteerd voor een afpraak te maken voor het afhaal moment.
Wat zijn de leveringsmomenten aan huis of op je werk?
Op weekdagen
van maandag t.e.m. vrijdag tussen 8u en 17u.
Tijdens het weekend en feestdagen
Niet, maar consulteer steeds info@rgctires.be naar onze mogelijkheden.
Wat gebeurt er met mijn levering indien ik niet thuis ben?
Toch niet thuis, dan zal onze chauffeur proberen om uw bestelling door een buur in ontvangst te laten nemen (met handtekening).
Indien uw bestelling niet bij een buur kan worden afgeleverd, zal onze chauffeur een bericht van aanbieding achterlaten en uw bestelling bij het dichtstbijgelegen depot afleveren.
In elk geval laat de chauffeur altijd een bericht van aanbieding voor u achter. Indien u ook bij een tweede aanbieding niet thuis bent, wordt je bestelling na een bewaarperiode van negen werkdagen naar ons teruggestuurd. Mocht dit van toepassing zijn, gelieve dan contact met ons op te nemen. De eventuele extra transportkosten worden in rekening gebracht.
Wat zijn de verzendkosten?
Voor verzendingen naar een Belgisch adres betaal je 12,90€ per set banden (2 stuks)
Verzendingen naar een Nederlands, Groothertogdom Luxemburg of Frankrijk betaal je 20,60€ per set banden (2 stuks)
Leveren jullie buiten de BeNeLux of Frankrijk?
Wenst u een levering naar een adres buiten de Benelux, gelieve ons te contacteren op info@rgctires.be we bespreken graag de mogelijkheden met u.
Wat is de leveringstermijn?
De leveringstermijn is afhankelijk van verschillende factoren, zoals onze beschikbare voorraad, de gekozen leverings- en betaalmethode.
Voor 17u besteld en hebben we je bestelling volledig op voorraad, dan wordt deze binnen 2-5 werkdagen geleverd. (MA-VR)
Zodra jouw pakket bij ons vertrekt, krijg je steeds een verzendbevestiging met een track and trace. In deze mail vind je een link waarmee je de exacte leveringsstatus van jouw pakket kan volgen.
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retour zenden?
Neen.
Enkel indien je goederen hebt ontvangen die je niet besteld hebt worden op onze kosten terug opgehaald op voorwaarde dat ze niet gebruikt zijn.
Neem hiervoor steeds contact met ons op.
Kan ik mijn aankoop omruilen?
Dit is niet mogelijk, daarom raden we u steeds aan om ons te contacteren voor de juiste keuze te maken.
ODR-platform
Ben je ontevreden?
Vertel het ons. We horen heel graag wat er leeft bij onze klanten. Stuur ons een bericht en we doen ons best om jou zo snel mogelijk te beantwoorden.
E-mail: info@rgctires.be
We helpen je heel graag zelf verder. Komen we er toch niet samen uit dan kan je ook terecht bij,
Safeshops, de Consumentenombudsdienst, de Europese Geschillencommissie.